Samochód na długie trasy

56W poprzednim wpisie skupiliśmy się na miejskich samochodach. Czyli niewielkich o małej pojemności silnika, ponieważ w mieście nawet ekonomicznie nie opłaca się jeździć silnikiem o pojemności większej od dwóch litrów, dlatego że koszty eksploatacji są tak duże, że w żaden sposób nam się to nie przekłada na korzyść. A dzisiaj skupimy się na samochodach na długie trasy. Tutaj zdecydowanie lepiej sprawdzą się pojemniejsze silniki, które mają sto albo i więcej koni mechanicznych. Dlaczego na długich trasach? Ponieważ właśnie na nich silnik może osiągnąć najlepsze parametry. Przykładowo silniki z wanosami sprawiają, że przy dłuższych trasach i większych prędkościach paliwo jest efektywniej spalane. Tak samo jest jeśli mamy turbinę w samochodzie. Wtedy opłaca nam się nawet na benzynie jeździć na długie trasy, ponieważ zużycie jest małe. Poza tym komfort jazdy jest przyjemniejszy. Samochód na trasy powinien charakteryzować się wysoką dynamiką jazdy. Musimy również czuć się w nim bezpiecznie, czyli strefa zgniotu nie może kończyć się za fotelem kierowcy.